2013-01-04

Ett tips till andra garnfantaster

Jag kom just ut ur en tre dagar lång kreativ explosion, och då händer det som alltid händer när jag spenderat varje ledig minut med virknål i hand: härdsmälta. Lagom tills att jag fått upp farten och producerat grytlappar för fullt (visar annan dag) stänger hjärnan ner och vägrar släppa fram nya idéer.

Men då kan jag dela med mig av en sak jag fått lära mig den hårda vägen: spara etiketter och garnprover ihop! Att bara spara etiketter gör mig förvirrad för att bara para ihop etiketten med ett luddigt (höhö) minne av en färg och en fiber fungerar inte. Med lite disciplin går det dock att lösa.

Istället för att slita av etiketten, slänga den i ett hörn och virka/sticka för glatta livet tills garnet är slut så klipper man av en liten bit och knyter/tejpar fast på etiketten och sen sparar. På så vis behöver man inte lita på ett bristfälligt minne när man behöver mera garn. Jag vet att det är svårt att dra på sig ännu ett moment innan man får gå loss på sitt nya underbara garn, men försök! Det lönar sig :)

2 kommentarer:

  1. Hej....FB öppnade dörren in hit.Trevligt att kika runt hos dej.
    Tipset om att spara banderollerna tar jag till mej.Smart...Ha en bra dag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du hittade hit - välkommen :)

      Radera