2012-11-08

Harry Potter - stickning!

Denna morgon kombinerar jag två favoritsaker: Harry Potter och stickning! Råkade på ett mönster för Hermiones mössa i Halvblodsprinsen, och tänkte att den måste jag ge mig på. Igår ägnade jag en halvtimme (muhaha - det tog alltså inte en och en halv timme som det gjort förr!) åt att översätta mönstret, och idag är det dags! Bam baaaaaaam! För intresserade finns mönstret gratis på ravelry, och behöver någon hjälp med översättningen är det bara att hojta till.

Igår grejade jag klart en mössa i samma garn som pulsvärmarna, men den har jag inte hunnit fota ännu. Ah, och så klippte jag mig också. Kallt i nacken nu ^^

(För er som inte har stenkoll på karaktärernas mössor i alla filmer, den är den här stiliga mössan jag ska sticka!)



Förresten.

Ja. Jag är besatt av garn, stickning och virkning. Men det är faktiskt inte allt jag gör. Det är bara det att jag har typ nio dagar kvar till förlossning och är stor som en flodhäst med diverse krämpor och sömnsvårigheter, och det gör alla vanliga aktiviteter som jag gör (träna, sjunga, promenera, dansa, hänga i kyrkan osv) mycket svårare. Blir man soffbunden så är handarbete den bästa grejen för mig. Visst är det lite segt att spendera största delen av tiden hemma, väntandes, men jag kan säga att jag aldrig producerat så mycket i hantverksväg som just nu. Det gör mig glad, och det är väl viktigt? Och vem vet, kanske ploppar det ut ett litet barn i morgon?

1 kommentar:

  1. Just nu är det här precis en blogg som jag behöver. Kram & Tack!

    SvaraRadera