2012-10-05

Världens största socka

Det finns en ny liten bebis nu! Min svägerska födde en liten dotter igårkväll, och det var så fint - stort grattis! Nu längtar jag ännu mer!


Medan make hetsade fram och tillbaka agerandes taxichaufför, och svärmor anlände från Göteborg satt jag hemma och var lite nervös för hela baletten. Löste det genom lite hantverksterapi - blev ett fyra timmars stickningsmaraton. Knappt så att jag kom upp till ytan och åt mat, men det gjorde jag i alla fall. Tur det. Det blir herrstrumpor av sällan skådad storlek. Alldeles för stora för maken. Måste hitta någon storfotad karl att ge dem till...


Ikväll ska vi ha Star Wars-maraton på jobbet, och då planerar jag att sticka klart Storfot nr 1 och om jag har tur så fortsätter jag med hans brorsa, Storfot nr 2. Älskar trästickor förresten! 


Mmmm, mormorsrutor. Det är min första bebisfilt. Eftersom min plutt kommer i november blir det himla kallt att åka barnvagn under de första levnadsmånaderna. Ulliga mormorsrutefiltar är perfekt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar