2012-01-30

Personligt mörbultad

Urgel.

Jag sitter vid köksbordet, ser mig omkring och blir helt trött i skallen av allt som ligger och skräpar. Tomma papperskassar efter storhandling idag, ikeapåse full med ren tvätt som borde vikas. En gammal degbunke som ser lite intorkad ut, räkningar, papper. Tyvärr är Alex i skolan, annars kanske jag hade tvingat honom att göra det.

Känns lite motsträvigt att ta tag i det där. Idag kom vi hem från en trevlig helg i Göteborg, och en halvtimma senare skulle jag träffa min PT. Han är galen. Vi slogs och lyfte och grejade en timme och jag kände mig alldeles förstörd efteråt. Julpausen har gjort sitt, tyvärr. PT är en bra grej men det borde kallas PM istället. Personlig mörbultare.

Nu måste jag ta tag i köket så kanske jag vill baka sen. Ikväll blir det Harry Potter och Hemligheternas Kammare. Har längtat ungefär hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar