2012-01-23

Lindy hop

Ikväll händer det! Efter ett par månaders paus börjar jag och min danspartner på en ny lindy hop-kurs! Hurra! I mars kommer vi att ha dansat i två år, och det blir bara roligare hela tiden. Jag rekommenderar varmt lindy hop, mig har det gett oerhört mycket glädje och energi. Allt från själva dansandet till musiken och kläderna gör mig helt varm i magen. Dessutom är det bra för personkemin, om man dansar med en vän eller partner.

Klubben vi dansar på heter Swedish Swing Society, en ideell förening med lokaler på Igeldammsgatan vid Fridhemsplan. Har provat en annan klubb men SSS har vunnit med hästlängder tack vare låga priser, bra lärare och lagom antal deltagare på kurserna. Om man funderar på att börja dansa kan det för tjejer vara bra att försöka anmäla sig tillsammans med en kille, eftersom det ofta är ett överskott på tjejer i kurserna, och som par kommer man alltid lättare in.

För er som inte vet hur lindy hop ser ut, kan ni se ett av mina favoritnummer här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar