2012-07-27

Från sjukbädden

Ligger hemma i sängen sjuk. Jag har fått en inflammation på balansnerven som gör att jag är yr i huvudet för jämnan utom när jag ligger ner. Dag fyra nu. Kul!

När det började i tisdags (hela världen blev en karusell och när jag ville gå någonstans ramlade jag) försökte jag ringa till vårdguiden. Inget napp där. Skickades runt som en pingpongboll mellan olika telefonväxlar och även en del idioter: vårdguiden, husläkaren, förlossningen på Danderyd, mödravården... Till slut sket vi i allt och lät det vara över dagen. Dag 2 åkte vi till sjukhuset. Först till Danderyd där de kollade att bebisen mådde bra. Det gjorde den, prima liv. Sen skickade de oss till akuten på Karolinska. Ungefär där fick jag nog av allt och såg till att kaskadkräkas precis innanför dörren till akuten. Då fick jag en säng i alla fall.

Några timmar senare blev jag hemskickad med ovanstående diagnos. Nu har jag legat i sängen sen dess och håller på att bli tokig.

För att inte bli helt vansinnig laddade jag ner ett briljant virkmönster idag. Översatte (tog en timme och extra svårigheter för jag kan inte fokusera ordentligt med högerögat) och satte igång. Det blir nog fint till slut. Lär ta ett halvt liv att göra klart men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar